1. Обмін та повернення товару належної якості
Відповідно до ст. 9 Закону України «Про захист прав споживача» (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1023-12) покупець може заявити про обмін товару належної якості на аналогічний (іншого розміру, забарвлення, форми) протягом 14 днів (без урахування дня покупки) або повернути його, отримавши повну вартість. Обов’язкові умови для обміну/повернення:
- продукт не використовувався, збережений його товарний вигляд та споживчі властивості,
- в наявності всі пломби, ярлики, фірмова упаковка та ін.,
- є розрахунковий документ, чек.
Якщо на момент обміну аналогічного товару немає у продажу, споживач має право:
- протягом 14 днів придбати будь-які інші товари з наявного асортименту з відповідним перерахунком вартості,
- обміняти товар на аналогічний при першому надходженні потрібної моделі у продаж, якщо це можливо здійснити протягом 2 місяців,
- протягом 7 днів отримати назад гроші у розмірі вартості на момент покупки.
У разі спірних ситуацій щодо оцінки стану товару магазин вправі призначити проведення експертизи власним коштом. У разі, якщо сумніви продавця офіційно підтверджуються, клієнт відшкодовує вартість експертних послуг та втрачає право на повернення чи обмін товару.
Товари належної якості, що не підлягають обміну та поверненню.
Згідно з переліком, затвердженим Кабінетом Міністрів України, не підлягають поверненню та обміну товари належної якості з наступних категорій:
- пухово-пухові вироби (подушки, наповнювачі)
- постільна білизна
- тюльові та мереживні полотна
- плитні матеріали, металопрокат та скло, нарізані або розкроєні під розмір, визначений клієнтом (панелі, кухонні поверхні, металеві бази).
Залишаючи за собою право відмови, Smarta може піти назустріч клієнту та обговорити в індивідуальному порядку повернення та обмін деяких категорій із цього переліку (крім предметів особистого користування із двох перших пунктів).
2. Обмін та повернення товару неналежної якості
Відповідно до ст. 8 Закону України «Про захист прав споживача» у разі виявлення протягом 14 днів (або протягом гарантійного строку) недоліків споживач має право вимагати:
- пропорційного зменшення ціни,
- безоплатного усунення недоліків,
- відшкодування витрат на усунення дефекту,
- заміни на такий самий товар або на аналогічний з наявних у продавця в наявності,
- повернення товару та компенсації сплаченої за нього суми.
Якщо заміна неможлива, споживач має право на свій вибір визначити будь-який варіант відшкодування з вищезазначеного списку. При заміні товару на аналогічний, у разі зміни ціни, перерахунок вартості не провадиться.
Строки обміну/компенсації товару неналежної якості
Вимоги про безоплатне усунення недоліків або заміну неякісного товару повинні бути задоволені протягом 14 днів з дати його пред’явлення або за домовленістю сторін.
За наявності асортименту заміна неякісного товару провадиться негайно, а за необхідності перевірки якості – протягом 14 днів або за домовленістю сторін.
У разі відсутності товару вимога про його заміну має бути задоволена у двомісячний строк з моменту подання заяви.
3. Порядок повернення товару
3.1 Клієнт надсилає на електронну адресу shop@smarta.ua заяву встановленого зразка – для товарів належної чи неналежної якості.
3.2 У найкоротші терміни представник компанії зв’язується з покупцем для уточнення всіх деталей та підтвердження згоди обох сторін на обмін/повернення.
3.3 Здійснюється доставка товару, що повертається до магазину: за належної якості продукції – за рахунок покупця, неякісного асортименту – за рахунок компанії Smarta.
3.4 Після надходження товару назад до магазину та підтвердження його стану здійснюється повернення коштів або заміна на іншу модель (за бажанням клієнта), на умовах, обумовлених у правилах, відповідно: для продукції належної або неналежної якості.
4. Терміни та умови повернення коштів
Гроші за повернутий товар виплачуються споживачеві пізніше семи днів із дня подання заяви про розірвання договору купівлі-продажу. За домовленістю з клієнтом можливий готівковий та безготівковий розрахунок, проте за магазином залишається право повернути кошти тим самим способом, яким було здійснено оплату при покупці.
5. Транспортні витрати
У разі повернення товару належної якості, його транспортування назад до магазину здійснюється за рахунок покупця, компенсація за первісну доставку не провадиться.
Якщо повертається продукція неналежної якості, продавець оплачує її транспортування і відшкодовує клієнту вартість початкової доставки.
6. Експертиза
Вимоги клієнта не підлягають задоволенню, якщо продавець чи виробник доведуть, що недоліки товару виникли внаслідок порушення споживачем правил користування товаром або його зберігання. При цьому клієнт має право брати участь у перевірці якості товару особисто або через свого представника.
Якщо під час гарантійного терміну необхідно визначити причини втрати якості продукції, експертиза проводиться за рахунок продавця в триденний термін з моменту заяви. Якщо висновки експертизи буде доведено, що недоліки виникли з вини споживача, вимоги клієнта не підлягають задоволенню, і він буде зобов’язаний відшкодувати витрати на проведення експертизи.
7. Фізична та електронна адреса підприємства
Київ, Волинська 40, shop@smarta.ua